Home / Berita Terkini / [Video] “Eleh satu kampong pun aku boleh Iawan lah”. Gelagat kanak-kanak bergaduh mcm zaman P.Ramlee

[Video] “Eleh satu kampong pun aku boleh Iawan lah”. Gelagat kanak-kanak bergaduh mcm zaman P.Ramlee

Zaman kanak-kanak mungkin akan menjadi satu memori yang tersemat dalam hidup seseorang. Dewasa nanti pasti akan terkenangkan apa yang korang buat masa kecil dulu. Malah saat g4duh, gelak tawa dan kenalan masa kanak-kanak dulu akan sentiasa diingati.

Namun begitu, baru-baru ini satu rakaman dua budak berg4sak di halaman rumah telah mencvri perhatian ramai. Dalam rakaman itu kelihatan seorang kanak-kanak tidak puas hati dengan seorang lagi budak lelaki. Tidak tahu apakah yang menjadi punca perg4duhan itu, tapi gelagat mereka cukup mencuit hati.

Kedengaran seorang budak bercakap, “Satu kampung aku boleh lawan tau”. Mereka terus berg4duh sebelum yang berlagak berani tadi terj4tuh. Seorang lagi budak berkata, “Ini satu kampung? Ini sampah!”. Amboi! Berikut adalah rakaman telatah dua budak bergasak yang mendapat perhatian ramai ini:

Video:

Biarpun nampak agak g4nas, tapi dialog masing-masing boleh buat dekah! Perkongsian tersebut telah meraih lebih 166 ribu tontonan dan 10 ribu retweets serta 9,800 likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai rakaman ini di ruangan komen perkongsian tersebut seperti berikut:

“Dah macam bunyi dari citer klasik dah”

“Dia punya borak tu dah macam dialog P.Ramlee”

“Udah gaya bercakap macam dalam cerita P.Ramlee”

sumber : himpunanceritalawak / kalamindah

Advertisement

About Cucu

Check Also

Daun Kering, Bulu Burung, Tahi Cicak Ditemukan: Kilang Kicap Diarah Tutup Dua Minggu

[VIDEO] Daun kering, bulu burung, tahi cicak ditemukan: Kilang kicap diarah tutup dua minggu Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *