Home / 2021 / October / 30

Daily Archives: October 30, 2021

“Pergimu tiada ganti”.Syaikh Ahmad Fahmi Zamzam Al Banjari telah pergi meninggalkan kita

Setiap yang bernyawa pasti akan m4ti. Begitulah peraturan yang diciptakan yang maha agung.Sebelum ia datang mengunjungi kita,marilah persiapkan diri untuk hari tersebut.Jangan kita lalai.. إنَّا ِللهِ وإنَّا إلَيْهِ رَاجِعُوْن Innalillahi wa inna ilaihi raji’un Terimalah takdir ketentuan AIIah dengan penuh keredhaan .. Telah kembali kerahmatullah, Guru Mulia kita yang amat …

Read More »

[Video] “Bong0k Betul”. Dah banyak kali pesan..kalau dah terkena kan dah susahkan orang.

Satu video yang memaparkan seorang penunggang basikal nyaris terlibat dalam kemal4ngan telah menjadi tular di media sosial. Video yang berdurasi selama 45 saat itu menunjukkan seorang penunggang basikal sedang menunggang basikal di bahagian lorong kanan sebuah jalan raya dipercayai waktu pagi. Rakaman kamera dashcam itu kemudian menunjukkan penunggang basikal itu …

Read More »

Seorang Remaja Dijemput lIIahi DigiIis Lori Ketika PuIang Dari M4sjid

Kuala Lumpur : Lelaki ma.ut aklbat digiIis seIepas ter4jtuh apabila motosikal ditung.gangnya bergeseI dengan sebuah Iori di Jalan Taman Setiawangsa. Kej4dian dipercayai berlaku pada 2.15 petang 29/10/2021 ketika Iori berkenaan dalam perjalanan dari arah JeIatek menghala ke Keramat AU berada di Iorong paling kanan. Ketua Jabatan Sias4tan dan Penguatkuasaan Traflk …

Read More »

[Video] “Eleh satu kampong pun aku boleh Iawan lah”. Gelagat kanak-kanak bergaduh mcm zaman P.Ramlee

Zaman kanak-kanak mungkin akan menjadi satu memori yang tersemat dalam hidup seseorang. Dewasa nanti pasti akan terkenangkan apa yang korang buat masa kecil dulu. Malah saat g4duh, gelak tawa dan kenalan masa kanak-kanak dulu akan sentiasa diingati. Namun begitu, baru-baru ini satu rakaman dua budak berg4sak di halaman rumah telah …

Read More »

“Abang Nak Tidur Ruɑng Tamu Bilɑ Balik Kerjɑ Nɑnti” Tɑk S4ngkɑ Kɑtɑ2 Su4mi Yɑng H4nyɑ Gurɑuɑn Menj4di Kenyɑtɑɑn – Isteri (Gɑmb4r & V1deo)

“abang-n4k-tidur-ruang-t4mu-bila-b4lik-kerja-nanti”-tak-s4ngka-kata2-su4mi-yang-h4nya-gurauan-menj4di-kenyataan-–-isteri-(gamb4r-&-v1deo)

Kajang : Gur4uan seorang lelaki atau suami yang juga P0lis B4ntuan Lebuhraya (Pro Lintas) dengan isterinya supaya menyedi4kan tempat tidurnya diruang rumahnya bila dia pulang kerja rupanya mempunyai maksud tersendiri. Mohd Apandi Zainal Abidin,ɑ2, pergi berkerja seprti biasa pada hari tersebut tidak menujukan sebarang perubahan namun gur4uan agak pelik tak …

Read More »

30 Da’jjal Kecil Yang Diperkatakan Nabi S.A.W Sudah Muncul, Kini Hanya Menanti Kemunculan Ketuanya! SubhanAllah..

DA’JJAL. Satu kata yang mengingatkan kepada kita tentang sosok makhluk yang se’ram dan sangat mena’kutkan yang akan keluar menjelang hari Kia’mat yang memiliki beberapa ciri sebagaimana yang telah digambarkan oleh Rasulullahshallallaahu ‘alaihi wa sallam dalam hadistnya, diantaranya bahwa dia adalah seorang laki-laki yang pendek, bu’ta sebelah matanya, berambut keriting, antara …

Read More »