Home / Masakan / Resepi Kerabu Maggi Siam Viral

Resepi Kerabu Maggi Siam Viral

RESEPI KERABU MAGGI SIAM VIRAL 😍😎😎

Bahan :

Maggi Siam (wajib!! kalau tak de tak rasa la keaslian kerabu maggi siam..hehe)
Sotong
Udang
Sosej
Crabstick
Sayur (optional : carrot, kubis, daun sup, daun bawang)

**Bahan-bahan ni sukatan dia ikut anggaran sendiri je.

Cara-cara :

1. Celur semua bahan-bahan dia kecuali maggi. Sama ada nak celur semuanya sekaligus atau asing-asing terpulang pada tahap kerajinan anda. Kalau boleh asingkan la sebab tempoh empuk/masak semua bahan tu tak sama. Hee.

2. Celurkan bahan utamanya pulak iaitu maggi. Lepas tu jangan lupa toskan dan kemudian masukkan dalam mangkuk.

3. Masukkan perencah yang disediakan. Kemudian masukkan bahan-bahan sampingan kita, lepas tu gaul rata.

4. Kalau rasa tak cukup masam, sila perah limau nipis atau masukkan tomato then gaul rata.

5. Kalau nak rasa basah-basah sikit boleh la cedok air rebusan tadi sikit. Tapi jangan la cedok sampai berkuah pulak ye. Kan dah tak jadi kerabu maggi siam, tapi jadi sup maggi siam. hehe

6. Paling wajib sekali dia akhirnya, baca bismillah dan makan sesopannya.

like & share

Advertisement

About admin

Check Also

Resepi Bihun Soto

Resepi Bihun Soto so Beshhh Jom tengok resepinya. A. RESEPI KUAH SUP 1. Panaskan sedikit …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *