Home / Info Viral / Syahmi Sazli tak suka budaya ‘flex’, influencer kena lebih sensitif dengan pelbagai latar belakang pengikut

Syahmi Sazli tak suka budaya ‘flex’, influencer kena lebih sensitif dengan pelbagai latar belakang pengikut

Sehari dua ni ramai yang berjaya menjadi influencer menggunakan media sosial sehingga ada yang jadi jutawan.

Tidak dinafikan m3m4ng seronok jika dapat m3nayang kekayaan di m3dia sosial. Namun, budaya t3rsebut bukanlah perkara baru dikal4ngan pengguna media s0sial terutama g0longan influ3ncer.

Bagaim4napun, berbeza bu4t YouTuber popular, Syahmi Sazli y4ng beranggapan m3nayang k3k4yaan atau ‘flex’ hanya m3nimbulkan rasa kurang s3nang dalam kalangan pengikut.

Bagi saya lah, kita sebagai manusia biasa sudah pasti la ada rasa nak tunjuk kej4yaan atas usaha selama ini. Saya rasa tak ada masalah pun kalau s4sekali nak tunjuk, mungkin dua kali s3tahun ke.

Tapi kalau setiap isi kandungan tu nak tunjuk harta je, nak tunjuk k3mewahan je, itu tak elok la,” katanya.

Kata Syahmi lagi, influenc3r atau selebriti mereka seharusnya l3bih b3rtanggungjawab dalam b3rkongsikan sesuatu di sosial media mereka k3rana jika tersilap langkap boleh m3ngguris hati p3ngikut.

“Kena ingat pengikut ni datang daripada pelbagai latar belakang, k4lau yang memang berduit tu tak mengapa la. N4mun ada yang teringin tapi tak mampu, jadi mereka rasa s3dih dan k3cewa.

Sudah Tentu kita tak nak la p3rasaan tu timbul dalam kalangan pengikut kita sebab yang bagi kita k3mewahan dan harta tu m3reka juga,” kat4nya.

Dapatkan sebarang jawapan berkenaan MySejahtera di Komuniti Rakyat Mysejahtera  https://www.facebook.com/groups/mysejahtera/?ref=share

Jika anda Sokong Ekonomi Muslim Komuniti |  Komuniti Ustaz Ebit Elewsmart Fans    https://www.facebook.com/groups/ebitlewmart/?ref=share

Advertisement

About Cucu

Check Also

Daun Kering, Bulu Burung, Tahi Cicak Ditemukan: Kilang Kicap Diarah Tutup Dua Minggu

[VIDEO] Daun kering, bulu burung, tahi cicak ditemukan: Kilang kicap diarah tutup dua minggu Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *